Retningslinjer for alle turer organisert av Fossefallets Supporterklubb.
Vi står samlet som en solid supporterklubb på hver eneste tur. Vi legger vekt på trivsel og ønsker å integrere og ta vare på nye medlemmer på en god måte.
Informasjon om våre turer vil bli kunngjort på nettsiden vår og delt på våre sosiale medieplattformer.
Bussbilletter kjøpes gjennom Billeto og påmelding til alle turer er bindende. Din påmelding blir bekreftet først når betalingen er mottatt. Billetter til turen vil bli sendt per e-post.
Påmelding til turen kan bli stengt før påmeldingsfristen på grunn av full booking. Vi forbeholder oss retten til overbooking og avvisning av påmeldinger.
Dersom en tur blir avlyst på grunn av for få påmeldte, vil du bli varslet.
Normalt vil eventuelle avlysninger bli kunngjort senest en uke før avreise.
Ved avbestilling vil pengene bli refundert til din konto innen 3-7 virkedager. Det er ditt ansvar å sjekke at refusjonen er mottatt. Hvis pengene ikke er tilbake på kontoen din innen 3-7 virkedager, vennligst kontakt Turansvarlig på e-postadressen tur@fossefallet.no.
Det er ikke mulig å delta på turene uten å betale på forhånd. Alle turer må bookes og betales gjennom Billeto og det vil ikke gjøres unntak fra denne regelen. Dersom du har meldt deg på og ikke møter opp, må du likevel betale for turen.
De fleste av våre turer tilbys i to priskategorier: medlemspris og ikke-medlemspris. Medlemsprisen gjelder kun for de som har betalt medlemskontingenten for gjeldende år. Medlemsprisen er personlig og kan ikke overføres til andre. Det tillates kun én turplass til medlemspris per person per tur.
Ikke-medlemsprisen fastsettes av styret for hver enkelt tur.
Hvis du ikke er medlem, har du muligheten til å melde deg inn i supporterklubben før turen. Du vil da få medlemspris hvis medlemskapet betales før avreise og turbestilling.
Alle som bestiller medlemspris, må vise frem medlemskortet på bussturen.
Hvis du velger feil priskategori, må mellomlegget betales, eller du kan velge å bli medlem av Fossefallet Supporterklubb.
Det er strengt forbudt for personer under 18 år å innta alkohol på våre turer. Dette gjelder gjennom hele turen.
Personer under 18 år må reise sammen med en voksen. Dersom det er flere under 18 år, kan en voksen ta ansvar for gruppen. (Den voksne som passer på, kan ikke drikke alkohol). Dette må det gis beskjed om til Turansvarlig. Det kreves navn på de under 18 år og kontaktinformasjon til den ansvarlige personen.
Hvis det ikke er satt opp en dedikert familiebuss, vil personer under 18 år bli plassert lengst fremme i bussen.
Ikke-medlemsprisen fastsettes av styret for hver enkelt tur.
Hvis du ikke er medlem, har du muligheten til å melde deg inn i supporterklubben før turen. Du vil da få medlemspris hvis medlemskapet betales før avreise og turbestilling.
Alle som bestiller medlemspris, må vise frem medlemskortet på bussturen.
Hvis du velger feil priskategori, må mellomlegget betales, eller du kan velge å bli medlem av Fossefallet Supporterklubb.
Hold tribunen og banen ren:
Hold pyro, gjenstander og din egen kropp på tribunen. Ingenting skal inn på banen. Pyro skal legges i brannsikre bøtter som er satt fram
Respekt for alle:
Fotball er for alle! Vi skal ha respekt for alle mennesker og ta vare på hverandre. Rasisme, homofobi, sexisme og vold er helt uakseptabelt på Fossefallet’s organiserte turer.
Alkoholpolitikk:
Moderat alkoholinntak:
Det er lov å innta alkohol, men gjør det med måte og vis hensyn til de andre på bussen.
Ulovlige rusmidler:
Personer som bruker ulovlige rusmidler, vil bli satt av bussen hvor som helst på turen og utestengelse fra Fossefallet’s turer.
Generelle retningslinjer:
Ansvar for oppførsel: Husk på at det er ungdommer på bussen, og at vi ønsker enda flere til å reise med oss. Vær hyggelig og vær gode forbilder for andre reisende.
Hold bussen ryddig:
Hold bussen ryddig til enhver tid. Bruk bossekker og tørk umiddelbart opp eventuelt søl etter deg.
Tidspunkt for avreise:
Dersom ikke andre beskjeder er gitt, vil bussene ALLTID dra fra stadion rett etter kampslutt.
Erstatningsansvar:
Alle ødeleggelser må erstattes av den ansvarlige. Ved skader på kjøretøy eller lignende skal reiseleder eller noen i fossefallet styre underrettes.
Oppkast på bussen:
Dersom man kaster opp inne på bussen, må man finne frem vaskekluten eller betale 2000 kr for rengjøring.
Nattbusser:
På evt. nattbusser skal musikk dempes/slås av når majoriteten er klar for å sove. Festing skal roes kraftig når musikken dempes. Reiseleder styrer dette.
Avreise om morgenen:
Ved avreise om morgenen vil vi unngå pauser de to-tre første timene. Styr alkoholinntaket etter dette.
Gjelder også andre fremkomstmidler:
Reglene gjelder selvfølgelig også for eventuelt andre fremkomstmidler enn buss når det er aktuelt.
Alt vi gjør i styret er basert på frivillig arbeid. Vi ønsker at alle skal ha det hyggelig på turen, og vi ønsker ikke å måtte sette noen av eller utestenge noen. Men hvis reglene ikke blir fulgt, må vi ta nødvendige grep.
Advarsler og tiltak:
Ethvert brudd på reglene vil føre til en advarsel. Ved alvorlige brudd vil vi ta drastiske grep. Dette kan inkludere å sette av enkeltpersoner langs veien. Personen må da selv sørge for å komme seg hjem uten at Fossefallet påtar seg noe ansvar.
Utestengelse:
Ved gjentatte eller svært alvorlige brudd på reglene, vil utestengelse fra Fossefallets turer være nødvendig.
Har du spørsmål om turene eller arrangementer?
Kontakt vår Turansvarlig.
Turansvarlig:
Vi ønsker å minne om at dette er frivillig arbeid, og alle henvendelser vil bli besvart så raskt som mulig.
Vi er en supporterklubben til Sarpsborg 08 FF og ble stiftet i februar 2005.
© 2024 Fossefallet Supporterklubb – Utviklet Og Designet Av Verdi Media Norge AS | Personvernerklæring
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle
Vi tar ditt personvern på alvor og har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data. I denne personvernerklæringen vil vi informere deg om hvordan vi samler inn, bruker, oppbevarer og beskytter dine personlige data når du besøker vår nettside. Du kan finne vår organisasjonsnummer og kontaktinformasjon på vår kontaktside eller ved søk på domenet du nå besøker hos Norid.no eller whois.com, og videre søk på org.nr. i brreg.no.
Vi samler inn og lagrer opplysninger som du gir oss gjennom vårt kontaktskjema, inkludert ditt navn, e-postadresse og annen kontaktinformasjon. I tillegg benytter vi oss av Google Fonts, Google Analytics, Google Site Kit og Facebook Pixel for å forbedre nettsiden vår, analysere trafikken og forstå effekten av annonsering på Facebook-plattformen. Vi kan også benytte sosiale medier og andre plattformer for markedsføring, noe som kan resultere i innsamling av din informasjon. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjeparter eller bruker de i andre systemer om de ikke står beskrevet her, eller du har godkjent formidling ved innsending av skjema. Et eksempel er til en mailtjeneste hvor du på forhånd har godkjent å motta eposter eller har frivillig meldt deg på et nyhetsbrev.
Vi bruker tjenester fra Google for å spore og måle trafikken på nettsiden vår, dette betyr at Google kan få tilgang til dine personopplysninger. Hvordan Google forholder seg til ditt personvern kan du lese her.
Vi bruker dine personlige data til å svare på forespørsler du sender via vårt kontaktskjema, for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside og for å utføre analyse for å forbedre nettsiden vår. Dine data kan bli lagret så lenge det er hensiktsmessig, med mindre du ber om sletting. Opplysningene lagres på serverne til våre leverandører. Du kan kontakte oss for å få informasjon om hvilken leverandør vi bruker.
Vi har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring eller ødeleggelse. Utover våre interne rutiner har også våre leverandører sine sikkerhetstiltak som du kan finne ut av ved å kontakte oss.
Du har rett til å be om innsyn i de personopplysningene vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også be om korreksjon, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Hvis du mener at vi ikke overholder dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynet sine nettsider.
Vi følger Datatilsynets krav til GDPR, du finner info og dine rettigheter og våre plikter her.
Du har rett til å klage til Datatilsynet om vi ikke etterfølger gjellende lover og regler.